Tisztázzuk mi a keresőoptimalizálás definíciója, mi is pontosan a keresőoptimalizálás?
1. SEO (Search Engine Optimization) = keresőrendszerekre való optimalizálás
Ebben a cikkben idáig ezt tárgyaltuk meg. Egy SEO szakember legfőbb gyakorlati feladatai közé tartozik:
- a weboldal szövegeinek és képeinek optimalizálása a weboldal számára fontos kulcsszavakkal,
- a weboldal linkelési rendszerének optimalizálása,
- a weboldal gyorsítótárazása,
- meta tag-műveletek (title és a description) elvégzése.
A SEO keresőoptimalizálásban az a jó, hogy nem pénzközpontú, mint a reklám. Minél többet szorgalmasan foglalkozunk vele annál hamarabb lesz meg a befektetett munkánknak az eredménye, mivel segítségével rengeteg látogatóra tehetünk szert.
Ami egyértelmű tény és amiben kiegyezhetünk, hogy a legnagyobb kereső a Google. Magyarországon az alábbi megoszlást látjuk a keresőmotorokat felhasználásuk szerint:
Google 97.15%
Bing 1.87%
Yahoo! 0.71%
DuckDuckGo 0.16%
Ecosia 0.05%
YANDEX RU 0.04%
Valljuk be, a Google eredményei mellett a többieknek nem sok esélyük.
Tehát a keresőoptimalizálást a Google-ben végezzük el, azaz megadott kulcsszavakra előre helyezzük a weboldalt a keresőben, lásd a Referenciáink menüpont alatt részletesen.
Milyen kulcsszavakra sorolódik előre az oldal?
Klucsszó kutatást végzünk az adott piacon, mellyel meghatározzuk a felhasználók által az adott területen legtöbbet használt kulcsszavakat illetve az ügyfél által kért, megadott kulcsszavakra is optimalizáljuk az oldalt, ha van ilyen kérés. Megvizsgáljuk a piac erősségét, konkurencia kutatást végzünk és megvizsgáljuk a weboldal tartalmát SEO szempontból megfelelő-e.
Miért fontos, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom szerepeljen a weboldalon?
A keresőoptimalizálás alapja a megfelelően elkészített SEO tartalom a weboldalon, mind a termékleírásoknál, mind az általános leírásoknál és a Blog cikkeknél egyaránt. A keresőoptimalizálás egy kifejlesztett linkelési technika, 50+ szerverparkról illetve 150+ domainről releváns linkek érkeznek az adott oldal tartalmát célozva. Ha a tartalom nincs megfelelően előkészítve a keresőoptimalizálásra, akkor nem lesz hatékony a rendszer és nem sorolódik előre a weboldal. A Google 5-6 hét mire frissít és észleli a változásokat az oldalon és előrébb sorolja az oldalt a keresőben. A termékleírásokon felül nagyon fontos, hogy rendelkezzen az oldal Blog menüponttal, ahol folyamatosan friss tartalom kerül feltöltésre, így mikor a Google újból és újból ellenőrzi a változásokat, észleli a friss tartalmat, ez segíti az előre sorolódást különböző kulcsszavakra a keresőben.A tapasztalatunk az, hogy a felhasználók számos része a hirdetéseket tovább görgetik a Google-ben és az organikus elérések között válogatnak, mert azt érzik hitelesnek a témában.
A Keresőoptimalizálás végeredménye pedig, hogy havi fix elérhető költségért cserébe, a cég megjelenik adott keresési kifejezésekre az első oldalon a keresőben és új ügyfelekre tehet szert a vállalkozás az online térből. Nincsenek plusz felmerülő havi költségek, hanem csupán fix havidíj. Cserébe, a weboldal adott kullcsszavakra előre sorolódik a Google keresőben és releváns érdeklődők elé helyeződik az oldal.