Keresőoptimalizálás, azaz SEO

KERESŐMARKETING VAGY KERESŐOPTIMALIZÁLÁS?
Ez a két fogalom sokszor összekeveredik az emberek fejében, ezért tisztázzuk mi is a különbség közöttük. Ennek a megértéséhez szükség van 3 marketing fogalom pontos ismeretére.
1. SEO (Search Engine Optimization) = keresőrendszerekre való optimalizálás
Ebben a cikkben idáig ezt tárgyaltuk meg. Egy SEO szakember legfőbb gyakorlati feladatai közé tartozik:
- a weboldal szövegeinek és képeinek optimalizálása a weboldal számára fontos kulcsszavakkal,
- a weboldal linkelési rendszerének optimalizálása,
- a weboldal gyorsítótárazása,
- meta tag-műveletek (title és a description) elvégzése.
A SEO keresőoptimalizálásban az a jó, hogy nem pénzközpontú, mint a reklám. Minél többet szorgalmasan foglalkozunk vele annál hamarabb lesz meg a befektetett munkánknak az eredménye, mivel segítségével rengeteg látogatóra tehetünk szert.
2. SEA (Search Engine Advertising) = keresőreklámozás
A SEA esetében kizárólag reklámról beszélhetünk.
Amikor a Google keresőjébe beírunk valamit, akkor a szerves (nem fizetett) találatokon kívül megjelennek a fizetett találatok, azaz a reklámok is, melyek kis, zöld „HIRDETÉS” felirattal vannak ellátva. Ezek legtöbbször legfelül vagy jobb oldalt helyezkednek el.
3. SEM (Search Engine Marketing) = keresőmarketing
A SEM egy gyűjtőfogalom, mely magába foglalja a fent megnevezett SEO és a SEA gyakorlati módszerét.
A sikeres értékesítéshez nem elég csupán a SEO vagy csak a SEA alkalmazás az online marketingen belül, hanem ezt a két komplex folyamatot össze kell hangolnunk. Ezt a folyamatot nevezzük SEM-nek.
Ezáltal olyan minőségi felhasználókra tudnunk szert tenni, akik valóban érdeklődnek a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt és a jövőben bevétel könyvelhetünk el a bevonzott vásárlói körből.